Persbericht Klok Onderhoud- & Afbouwgroep Assen finalist Vitaalste Bedrijf van Nederland

Persbericht Assen

Een unieke visie op vitaliteit bracht Klok Onderhoud- & Afbouwgroep BV naar de landelijke finale van de verkiezing Vitaalste Bedrijf van Nederland. Het bedrijf uit Assen vertegenwoordigt Noord-Nederland op 25 november, als Humberto Tan in de Amsterdam RAI de winnaar bekendmaakt. Iedereen kan online een stem uitbrengen op Klok.

Voormalig topzwemmer en juryvoorzitter Pieter van den Hoogenband kwam onlangs met een filmploeg naar Assen. In het Drents Museum, waar Klok op dat moment werkte aan de ombouw voor een nieuwe expositie, maakte de ploeg opnames voor een promotiefilm over het bedrijf. Diverse medewerkers werden daarbij geïnterviewd. Met deze film presenteert Klok zich online voor de verkiezing. Directeur Leon den Hertog roept iedereen op om op zijn bedrijf te stemmen: ,,Want het zou toch prachtig zijn als een Noord-Nederlands bedrijf deze prestigieuze ElkeDagBeterAward zou winnen.’’ Onder mensen die deze verkiezing promoten (delen en liken) via de social media Facebook, LinkedIn en twitter worden mooie prijzen verloot.

 Klok Onderhoud- & Afbouwgroep BV  in Assen is de Noordelijke kandidaat voor de verkiezing van Vitaalste Bedrijf van Nederland. Ten Have Tekst schreef hierover een persbericht en verzond deze naar vele tientallen media en journalisten in Noord-Nederland en voor de bouwsector.

Vlnr. Kenneth Schuit van ONVZ Zorgverzekeraar, Louis Peters van MKB Nederland, Leon den Hertog van Klok en Pieter van den Hoogenband.

Koploper

ONVZ Zorgverzekeraar en MKB Nederland organiseren deze verkiezing vanuit de gedachte dat werkgevers een belangrijke rol spelen in de gezondheid van hun medewerkers. Denk hierbij aan het aanbieden van gezonde maaltijden en het stimuleren van sporten. ‘Klok Onderhoud- en Afbouwgroep is een absolute koploper als het gaat om investeren in preventie en vitaliteit’, vindt de jury die Klok onlangs verkoos tot Vitaalste Bedrijf van Noord-Nederland.

Unieke visie

De unieke visie van Klok behelst dat vitaliteit binnen deze onderneming veel breder wordt getrokken dan alleen gezond eten en sport stimuleren. ,,Bij ons staat centraal dat mensen elke dag met plezier naar hun werk gaan’’, vertelt Den Hertog. Zo biedt het bedrijf regelmatig scholing om medewerkers naast hun basisvaardigheid ook andere vaardigheden te leren. Op die manier ontwikkelen specialisten allround vaardigheden en kunnen tijdens een klus allerlei aanvullende werkzaamheden uitvoeren. De medewerkers vinden deze variatie bijzonder prettig en dit komt bovendien de snelheid en efficiency van het werk ten goede. Den Hertog: ,,Wij zijn met elkaar één team en klaren elke klus met elkaar.’’

Continuïteit

Klok biedt medewerkers zekerheid met vaste contracten. Zij werken er graag, getuige de gemiddeld lange dienstverbanden. Dat zorgt voor continuïteit en kwaliteit: ,,Want omdat zij hier graag werken, zijn zij ook bereid om in zichzelf te investeren. Scholingsbijeenkomsten zijn in veel gevallen vrijwillig, maar de opkomst is altijd groot. Een vaste bouwvakperiode hebben wij niet meer, medewerkers zijn vrij in keuze van hun vakantieperiode.’’ Daarnaast is er binnen Klok aandacht voor gezondheid van medewerkers, onder meer met interne sportactiviteiten zoals loopgroepen. Den Hertog: ,,Vitaliteit is voor ons geen marketingpraatje, maar een onderdeel van onze visie met het oog op continuïteit, stabiliteit en minimaal ziekteverzuim. Wij zijn een familiebedrijf dat al bijna tachtig jaar bestaat. En dat is niet voor niks.’’

Speak Your Mind

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.