Corporate stories & testimonials vertellen jouw verhaal
Verhalen vertellen – storytelling – helpt mensen om ingewikkelde onderwerpen te begrijpen. Dat is zo oud als de mensheid. In de oudheid vertelden mensen verhalen bij het kampvuur. Later kwamen er boeken en films. Het zijn allemaal verhalen die verbanden leggen tussen losstaande feiten, indrukken en ervaringen. Ook verhalen op je website inspireren en zetten mensen aan tot actie.
Wat is storytelling?
Een goed verhaal heeft een verhaallijn, een kop en een staart. Zo’n verhaal is persoonlijk, het prikkelt en roept emoties op. Het is authentiek, geloofwaardig en vertelt over een ontwikkeling. Het kan bijvoorbeeld een waarheidsgetrouw probleem of dilemma beschrijven met de bijbehorende oplossing. Herkenbaarheid is de verbindende kracht van storytelling.
Corporate storytelling
Authentieke verhalen brengen je bedrijf tot leven. Corporate storytelling geeft de missie, visie en strategie van je bedrijf handen en voeten. Dit maakt laagdrempelig inzichtelijk wat jouw organisatie voor klanten kan en wil betekenen. Zo maakt het inspirerende verhaal van jouw bedrijf je band met klanten en doelgroepen sterker.
Testimonials geven vertrouwen
Echte klanten vertellen waarom hun samenwerking met jouw bedrijf zo waardevol is. Zo laat je anderen vertellen over hun ervaringen en voordelen, dat geeft vertrouwen. Met zo’n testimonial vertellen zij over hun probleem, uitdaging of wensen en hoe jouw bedrijf hen heeft geholpen. Een goede referentie bevat tastbare en herkenbare resultaten. Daarmee versterken deze aanbevelingen de geloofwaardigheid van jouw verhaal.
Voorbeelden van testimonials
Ten Have Tekst schrijft klantreferenties voor diverse klanten. Hieronder een greep uit de door ons geschreven testimonials: