Klok Onderhoud- & Afbouwgroep Assen ‘super trots’ op verkiezing Vitaalste Bedrijf van Nederland

persbericht Assen

‘Flabbergasted’. Dat was directeur Leon den Hertog van Klok Onderhoud- & Afbouwgroep BV in Assen, toen hij vanmiddag in de Amsterdam RAI hoorde dat Klok is verkozen tot Vitaalste Bedrijf van Nederland. Uit handen van Humberto Tan en Pieter van den Hoogenband nam Den Hertog onder het toeziend oog van zo’n vijfhonderd aanwezigen de ElkeDagBeterAward in ontvangst.

Klok Onderhoud- & Afbouwgroep in Assen is verkozen tot Vitaalste Bedrijf van Nederland, op 25 november 2015 in de Amsterdam RAI. Directeur Leon den Hertog kreeg de ElkeDagBeterAward overhandigd door Pieter van den Hoogenband en Humberto Tan.

Vlnr Pieter van den Hoogenband, Leon den Hertog van Klok en Humberto Tan met de ElkeDagBeterAward.

,,Wij zijn super trots, ontzettend blij’’, reageerde Den Hertog enthousiast, kort na de bekendmaking tijdens de Week van de Ondernemer in Amsterdam. Klok Onderhoud- & Afbouwgroep is uitgeroepen tot Vitaalste Bedrijf van Nederland omdat dit bedrijf volgens de jury nationaal voorloper is in het vitaal houden van zijn medewerkers. ,,Klok loopt voorop in het duurzaam inzetten van medewerkers. Zo biedt het bedrijf scholing aan en stimuleert het zijn medewerkers om te sporten. Dit bedrijf besteedt in het bijzonder aandacht aan de cyclische werkloosheid die onder meer bij schilders speelt’’, lichtte juryvoorzitter Van den Hoogenband toe. ,,Alle finalisten zijn kampioenen, maar Klok is de Olympisch Kampioen.’’

Grandioos

Op de vraag van Humberto Tan, wat er vanmorgen door hem heen ging toen hij in de auto naar Amsterdam stapte, antwoordde Den Hertog dat hij zich al winnaar voelde als Vitaalste van Noord-Nederland: ,,Dat heeft ons al ontzettend veel leuke, positieve reacties opgeleverd. Het was voor vandaag al ontzettend geslaagd. Maar dit is helemaal grandioos.’’ De ElkeDagBeterAward is een initiatief van MKB-Nederland en ONVZ Zorgverzekeraar die hiermee bedrijven stimuleren om te investeren in duurzaam inzetbare medewerkers.

Stemmen

Tijdens de verkiezing waren presentatiefilms te zien van alle vijf de finalisten. Het filmpje van Klok maakte Pieter van den Hoogenband onlangs tijdens een mooi project van Klok in het Drents Museum in Assen: de ombouw voor een nieuwe expositie. Het filmpje viel in de smaak bij het publiek en kreeg meer dan een kwart van alle stemmen

Over de overige finalisten zegt Klok: ,,Het zijn allemaal prachtige bedrijven met volop oog voor vitaliteit van mensen, waar medewerkers graag werken. De overige vier zijn allemaal aanzienlijk groter dan wij. Daarom vind ik het extra bijzonder dat wij als mkb-onderneming met 65 medewerkers deze prijs hebben gekregen.’’

Ambassadeur uit Assen

Klok Onderhoud- & Afbouwgroep in Assen is een jaar lang ambassadeur van vitaliteit op de werkvloer. En dat houdt in de visie van het bedrijf uit Assen niet op bij aanbod van een gezonde lunch en interne sportactiviteiten: ,,De tip die ik andere ondernemers zou willen geven, is: denk na over duurzame inzetbaarheid. Mensen moeten vitaal zijn in hun hoofd. Wij willen dat onze mensen elke dag met plezier naar hun werk gaan. Wij stimuleren onze medewerkers om zich breder te ontwikkelen. Wij zijn met elkaar één team en klaren elke klus met elkaar. Vitaliteit is een fundamenteel onderdeel van onze visie met het oog op continuïteit, stabiliteit en minimaal ziekteverzuim. Wij zijn een familiebedrijf dat al bijna tachtig jaar bestaat. En dat is niet voor niks.’’

Van den Hoogenband beaamde het belang van vitaliteit: ,,Een werkgever speelt een belangrijke rol in de gezondheid van zijn werknemers. Natuurlijk door een gezonde lunch aan te bieden en te voorkomen dat mensen te lang achter een computer zitten. Maar ook rust is heel belangrijk. Werkgevers die daarvoor openstaan, zijn succesvollere ondernemers.” En dat is precies wat Klok als ambassadeur wil uitdragen.