Hondsrug College verlost van gehaat predikaat ‘zwakke school’

persbericht

EMMEN – Scholengemeenschap Hondsrug College is verlost van het gehate predikaat ‘zwakke school’. Dat heeft de Onderwijsinspectie vandaag bekendgemaakt.

,,Het is geweldig, we zijn apetrots’’, reageert directeur-bestuurder Kees Versteeg van het Hondsrug College op de bekendmaking van de inspectie. ,,Hiervoor hebben wij met elkaar – niemand uitgezonderd – de afgelopen jaren keihard geknokt.’’

Helemaal als een donderslag bij heldere hemel kwam het besluit van de Onderwijsinspectie niet. Als laatste is nu de afdeling vwo van het Hondsrug College als goed bevonden, eerder al verloste de inspectie de rest van de scholengemeenschap van dit loodzware label. De Onderwijsinspectie erkent hiermee dat het Hondsrug College voldoet aan alle geldende kwaliteitseisen voor voortgezet onderwijs. Ook komt hiermee een eind aan verzwaard toezicht op het reilen en zeilen op de school. Versteeg: ,,Alle medewerkers van de school – zowel docenten als medewerkers die niet voor de klas staan – weten hoe het moet en blijven continu werken aan actueel en kwalitatief hoogwaardig onderwijs.