Publicatie over baggerschip ’Greenports1: eerste LNG-aangedreven splijtbak’

Nieuwbouw LNG-splijtbak voor Bremenports door scheepswerf SCHN in Foxhol (Groningen)

De eerste LNG-splijtbak Greenports 1 is gebouwd bij scheepswerf SCHN in het Groningse Foxhol. De werf, die de afgelopen paar jaar ervaring opdeed met LNG-aangedreven schepen als bouwer van diverse LNG-tankers voor Chemgas, bouwde dit schip in opdracht van Bremenports. De splijtbak met een ruiminhoud van 850 kubieke meter wordt ingezet voor het transport van baggerslib in de haven van Bremen.

Lees het volledige artikel op de site van De Binnenvaartkrant.

Copywriter LNG

LNG (liquid natural gas) is een duurzame, toekomstbestendige brandstof voor de scheepvaart. Ten Have Tekst publiceert als copywriter regelmatig over het gebruik van LNG dat de laatste jaren een vlucht neemt. Ontwikkeling wordt in Noord-Nederland en Noord-Duitsland sterk gestimuleerd, onder meer door Energy Valley in Groningen en Mariko in Leer. Er zijn verschillende reders en werven die stappen zetten in de doorontwikkeling van LNG. Met deze eerste splijtbak voor de baggersector op LNG tonen Bremenports en scheepswerf SCHN zich innovatieve partijen met lef en visie.

Scheepswerf SCHN in Foxhol bouwde in opdracht van het Duitse Brmeenports de eerste LNG-splijtbak voor baggerwerk in de haven.

Greenports1, gebouwd in Foxhol (Groningen) voor Bremenports (foto Jan Johan ten Have).

Tekstschrijver binnenvaart

Ten Have Tekst in Onstwedde is copywriter en tekstschrijver over de binnenvaart. Wij hebben voor verschillende scheepswerven en andere maritieme bedrijven webteksten geschreven, onder meer Wijnne Barends en Pattje Waterhuizen. Verder is Jan Johan ten Have correspondent Noord-Nederland voor De Binnenvaartkrant, vakblad voor de binnenvaart, passagiersvaart, visserij, dreiging, shortsea en yachting. Hiervoor verzorg ik onder meer nieuwbouwreportages, nieuws en achtergronden uit de scheepvaart branche.

Bewaren

Laat wat van je horen

*